Relaties

Kun je met je vragen terecht bij je ouders? Als je je blij, verdrietig of boos voelt, kun je dat delen met je partner, familie of vrienden? En als je niet meer samen bent met de vader van je kindje, hoe onderhoud je dan een goede relatie? Als wij het over relaties hebben, hebben wij het niet alleen over liefdesrelaties maar over ál je relaties. Relaties heb je met je kindje, familie, vrienden, partner, noem maar op. Het is fijn als de relatie goed en in balans is. Wanneer dat niet zo is, kan een relatie voor uitdagingen zorgen. Bijvoorbeeld wanneer je niet meer samen bent met de vader van je kindje. Of wanneer je geen goede connectie hebt met (één van) je ouders. Hoe haal je hier dan toch het beste uit?

Stichting JAM helpt jou als jonge moeder

De afkorting JAM staat voor Jonge (Alleenstaande) Moeders. Stichting JAM is in 2009 opgericht door Lovijah, die toen ook jong moeder was. Zij vond in haar moeder de rots in de branding. Zij heeft Lovijah altijd bijgestaan, adviezen gegeven. Mede hierdoor heeft Lovijah haar opleiding kunnen afronden. Lovijah merkte hoe belangrijk het is om als jonge moeder een vangnet te hebben. Om moeders daarin te voorzien heeft ze Stichting JAM opgericht. De A in de afkorting JAM staat voor alleenstaand. Dat is breder dan alleen een kind zonder partner opvoeden. Je kunt je in verschillende situaties en contexten alleenstaand voelen. Inmiddels is JAM er niet alleen voor jonge alleenstaande moeders, maar voor álle moeders die wel wat hulp kunnen gebruiken.

Hulp van Stichting JAM bij relaties

Je kunt bij Stichting JAM onder andere terecht als je hulp kunt gebruiken bij het aangaan en/of verbeteren van verschillende relaties. Dit kan gaan om de relatie met (één van) je ouders, verzorgers, familie of de vader van je kindje. Dit thema komt ook terug in de trainingen en ontmoetingen. Daarnaast is het heel waardevol om ervaringen uit te wisselen met andere moeders.

Vind je het lastig om te communiceren met je moeder wanneer jij bijvoorbeeld aangeeft hoe jij de opvoeding van je kindje invult? Lijkt het alsof je steeds een meningsverschil hebt met je partner? Heb je het gevoel dat je vriendinnen steeds ‘zeggen wat je moet doen’ terwijl jij hier anders over denkt? Juist dan is het goed om ondersteuning in te schakelen. Een frisse blik kan veel waardevolle inzichten geven om beter te kunnen communiceren en elkaar te leren begrijpen. Wanneer de relatie met de vader van je kindje niet meer werkt, kan Stichting JAM je bijvoorbeeld adviseren of de weg wijzen in de rechten en plichten van jullie als ouder.

Meer informatie en contact opnemen

Elke maandagmiddag vindt er een training plaats. Heb je een vraag over de trainingen of wil je gewoon meer weten over Stichting JAM? Neem gerust contact met ons op. Onder het kopje ‘ons team‘ kun je zien met wie je contact opneemt. Je mag ons bellen, mailen of appen als je dat fijn vindt.