Opr€cht

Wanneer je schulden hebt opgebouwd kan het soms lastig zijn om daar weer overzicht in te vinden. Vooral wanneer de schulden dreigen op te lopen en je constant bezig bent met het vullen van gaten, kan het lastig zijn om de juiste hulp in te schakelen. Jongeren met schulden ervaren vaak een hoge drempel om hulpverlening in te schakelen. Wanneer je schulden hebt of dreigt te krijgen kan Stichting JAM je wellicht helpen. Opr€cht heeft als doel om schulden proberen te voorkomen. Wanneer er schulden zijn wordt er samen met een buddy richting bestaande dienstverlening gewerkt om de schulden op te lossen. De jongeren worden gekoppeld aan een ‘buddy’ (een jongere uit ons netwerk).

Hulp door buddy’s

Stichting JAM helpt door moeders en meiden te koppelen aan jongeren van Opr€cht. Zij worden een buddy en zijn daarmee een vertrouwenspersoon op de weg naar bestaande dienstverlening. Zij zullen helpen bij de verschillende stappen die genomen moeten worden en gaan bijvoorbeeld ook mee naar gesprekken.

Meer informatie en aanmelden

Om je aanmelden of voor meer informatie over Opr€cht kun kijken op www.wijzijnoprecht.nl of contact opnemen met Lovijah of Sandra.