Hulp bij

Hieronder vind je een overzicht van een aantal thema’s waarbij Stichting JAM je mogelijk kan helpen. Mocht je vragen hebben dan kun je altijd contact met ons opnemen!

Netwerk

Als je veel thuis bent met je kindje(s) kan het heel fijn zijn om in contact te komen met andere moeders. Even tijd voor jezelf en niet altijd je moederjas aan hoeven hebben. Het huis uit gaan kan een gevoel van rust geven.

Financiën

Inzicht hebben in je geldzaken is belangrijk omdat je daarmee in de gaten kunt houden of je geen schulden opbouwt of werkt aan een buffer. Je kunt bij Stichting JAM terecht als je graag hulp wilt bij bijvoorbeeld het ordenen van of overzicht creëren in je financiën.

Wonen

Wanneer je een gezin hebt of krijgt is het fijn om een eigen woning te hebben. Je kunt dan namelijk je dagelijks leven inrichten zoals jij dat wil. Zo zorg je ervoor dat je goed kunt opladen en tot rust kunt komen.

Studie/school/werk

Wanneer je moeder bent en werkt, studeert of naar school gaat, is het belangrijk dat je een goede balans vindt tussen school/werk en het moederschap. Hoeveel uur per week kun je werken of studeren? En hoe regel je opvang voor je kindje? Structuur en ritme aanbrengen is daarbij heel belangrijk.

Relaties

Als je je blij, verdrietig of boos voelt, kun je dat delen met je partner, familie of vrienden? En als je niet meer samen bent met de vader van je kindje, hoe onderhoud je dan een goede relatie? Als wij het over relaties hebben, hebben wij het niet alleen over liefdesrelaties maar over ál je relaties.