Netwerk

Als je veel thuis bent met je kindje(s) kan het heel fijn zijn om in contact te komen met andere moeders. Even tijd voor jezelf en niet altijd je moederjas aan hoeven hebben. Het huis uit gaan kan een gevoel van rust geven. Daarnaast is het fijn dat je kind(eren) in contact komen met andere kinderen en dat jij als moeder ook even een gesprek met volwassenen kunt houden.

Een netwerk opbouwen

Het is fijn om een netwerk te hebben. Bijvoorbeeld om tips en ervaringen uit te wisselen. Maar ook om samen leuke dingen te doen of om iemand in te kunnen schakelen wanneer je hulp nodig hebt. Een netwerk geeft lucht; je kunt terugvallen op mensen. Ze zeggen weleens “It takes a village to raise a child”, en dat klopt ook. De opvoeding en verzorging van je kindje vraagt veel tijd en energie. En dan heb je ook nog ‘jouw’ dingen zoals je opleiding of het werk dat gewoon door blijft gaan. Een netwerk opbouwen kan je nét dat steuntje in de rug geven om meer rust in te kunnen bouwen. Je hoeft het niet alleen te doen!

Stichting JAM helpt jou als jonge moeder

De afkorting JAM staat voor Jonge (Alleenstaande) Moeders. Stichting JAM is in 2009 opgericht door Lovijah, die toen ook jong moeder was. Zij vond in haar moeder de rots in de branding. Zij heeft Lovijah altijd bijgestaan, adviezen gegeven. Mede hierdoor heeft Lovijah haar opleiding kunnen afronden. Lovijah merkte hoe belangrijk het is om als jonge moeder een vangnet te hebben. Om moeders daarin te voorzien heeft ze Stichting JAM opgericht. De A in de afkorting JAM staat voor alleenstaand. Dat is breder dan alleen een kind zonder partner opvoeden. Je kunt je in verschillende situaties en contexten alleenstaand voelen. Inmiddels is JAM er niet alleen voor jonge alleenstaande moeders, maar voor álle moeders die wel wat hulp kunnen gebruiken. Of het nu gaat om hulp bij huisvesting, financiën, studie/werk of relaties. Stichting JAM ondersteunt bij alle hulpvragen!

Netwerk opbouwen bij Stichting JAM

Je kunt bij Stichting JAM terecht om je netwerk op te bouwen en/of verder uit te breiden. Stichting JAM biedt elke vrijdagmiddag ontmoetingen aan waar je andere moeders kunt ontmoeten. Het is vooral gezellig én je hebt even tijd voor jezelf. Voor de kinderen is er namelijk een oppas aanwezig. Naast deze ontmoetingen biedt Stichting JAM trainingen en individuele begeleiding.

Thema’s van de ontmoetingen

De ontmoetingen worden wekelijks aan verschillende thema’s gekoppeld. Op deze manier zorgen wij ervoor dat er leuke, inspirerende en interessante thema’s aan bod komen. De thema’s komen terug in de activiteiten die er plaats vinden. Denk aan samen koken, dansen of wat leuks met de kinderen doen. Meedoen is overigens niet verplicht, als je bijvoorbeeld niet van dansen houdt. Je mag ook gewoon langskomen voor de gezelligheid! De thema’s voor 2019 zijn:

• Januari: huisje boompje beestje

• Februari: weerbaarheid

• Maart: studie en werk

• April: sociaal netwerk

• Mei: moeder en kind

• Juni: me, myself and I

• Januari: huisje boompje beestje

• Februari: weerbaarheid

• Maart: studie en werk

• April: sociaal netwerk

• Mei: moeder en kind

• Juni: me, myself and I

Tijd: Elke vrijdagmiddag van 12.00 – 15.00
Locatie: Bethaniënstraat 242, 6826 TJ in Arnhem
Er is oppas aanwezig

Kennismaken en contact opnemen

Elke maandagmiddag vindt er een training plaats. Heb je een vraag over de trainingen of wil je gewoon meer weten over Stichting JAM? Neem gerust contact met ons op. Onder het kopje ‘ons team‘ kun je zien met wie je contact opneemt. Je mag ons bellen, mailen of appen als je dat fijn vindt.